Boudy (www.boudy.info) - Baitello dell´Amicizia - Itálie, Prealpi Lombarde, Grigne, Monte Croce (hlavní info)
Baitello dell´Amicizia
Itálie, Prealpi Lombarde, Grigne, Monte Croce | 1 760 m.n.m.

Mapa
Objekty v okolí
V okolí bylo nalezeno 4 objektů, znáte-li nějaký jiný, zkuste ho sem přidat...
Hlavní info

GPS WGS84: 45° 58’ 47.06” N   9° 21’ 41.69” E

Vložil: Kája (18.11.2007)

Poznámky
K tomuto objektu tu zatím není žádná poznámka, takže jestli něco víte, zkuste ji sem přidat...
Fotogalerie
V galerii se zatím nachází pouze titulní obrázek, pokud máte nějaký další, můžete ho se nahrát...
Popis
  • stůl
  • lavice / židle
  • kamenná podlaha
  • krb
  • pila
  • sekyra
  • lopata

Krásný zděný bivak v atraktivní lokalitě vápencových věží Grigna vzniklý přestavěním bývalé salaše. Leží těsně pod vrcholem Monte Croce asi 100 metrů severně. Místo pro deset osob, bohužel jen studená kamenná podlaha. Zato je tu příjemný krb s roštem. Palivo všude kolem - modřínové lesy.
Bivak leží na hraně hřebene s krásným výhledem na obec Esino Lario a jezero Como. V dáli za dobré viditelnosti masiv Monte Rosy, Matterhorn, Bernské Alpy. To vše z laviček před bivakem.

Zdroj vody
  • okolí je v době sucha bez vody

Za boudou je nádrž s kohoutkem - pravděpodobně svedená voda z lokálního nevydatného pramene. Pozor, v celém masivu Grigna není kromě jezírka pod Grignou Meridionale žádná voda! (léto, podzim). Naberte proto max!

Nejvhodnější doba návštěvy

Asi kdykoliv...

Přístup

Z planiny Cainallo s lyžařskými vleky nad obcí Esino Lario jděte směr Grigna, za posledním parkovištěm (atraktivní vápence proto často plno) asi 200m v lese rozcestovník - vlevo k rif. Bogani, my jdeme vpravo na Monte Croce (tuším cesta 23). Po asi kilometru se cesta dělí, my jdeme opět vlevo přímo 500 m k bivaku. Druhý směr jde rovnou na vrchol. Orientačně jednoznačné, značeno v mapách, kdyby bylo nejhůř rozhodně trefíte na vrchol Croce s velkým železným křížem a odtud přímo severním hřebenem dolů vyšlapanou pěšinkou cca 100 m.

© www.boudy.info | veškteré informace bez záruky | PHP 5.6.40-70+ubuntu20.04.1+deb.sury.org+1 | poslední úprava: 17.01.2022 19:41:24 V.A.